[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Discussiepunten voor de eerstvolgende raadsvergadering: 24 mei

Sense Egbert Hofstede sense op ubuntu.com
Do mei 24 19:47:10 CEST 2012

2012/5/20 Thomas de Graaff <thomas op thomasdegraaff.nl>:

> In principe moet het zo zijn dat mensen zich altijd kunnen aanmelden
> voor stemrecht. Het lijkt mij goed als er vóór de tweejaarlijkse
> verkiezing van de raad flink aandacht wordt besteed aan de mogelijkheid
> van stemrecht. Voor een tussentijdse verkiezing hoeft wat mij betreft
> niet alles uit de kast gehaald te worden. Liever nog zie ik dat bij
> tussentijdse verkiezing de raad zelf iemand zoekt om een vrijgekomen
> raadsplek te vullen en echt maar één keer in de twee jaar verkiezingen
> te organiseren.

Waarom? Waarom kan de gemeenschap ineens niet meer goed zelf bepalen
wie kan vervangen als de verkiezingen tussentijds zijn?

> --
> Ik ga naar een Ubuntu Releaseparty. Kom jij ook? Kijk
> op www.ubuntuparty.nl voor meer informatie.

Sense Egbert Hofstede
http://sehofstede.nl/