[Ubuntu NL gemeenschapsraad] Discussie vergadering 10 mei

Rachid rachidbm op gmail.com
Zo mei 8 14:16:05 CEST 2011

Als gemeenschapsraad zou ik niet echt dingen gaan bedenken voor andere
teams. Dat zie ik nu terug bij verschillende punten.

2011/5/7 Johan van Dijk <johan op ubuntu-nl.org>

> Wat ik wel jammer vind is dat dan de al bestaande linkjes naar onze
> eigen wiki niet meer werken. Als dat een beetje netjes opgelost kan
> worden ben ik helemaal voor.

Ik volg de discussie op de internationale mailinglijst. Ik zou dit hele
verhaal aan het Nederlandse documentatieteam overlaten.

> [...]
> voorstander van om zo min mogelijk mailtjes te sturen vanuit Ubuntu-NL.

> Ik neem aan dat er nog genoeg vertaalwerk is? Dat er 100% gehaald is in
> Ubuntu (Gnome?) betekent niet dat Kubuntu, Xubuntu, Lubuntu etc. ook al
> op 100% zitten toch?
>
> Mocht het vertaalteam echt "zonder werk" zitten dan is het vertalen of
> het maken van promotiemateriaal wel een aanrader denk ik, dus dat kunnen
> we zeker voorstellen.
>
> Het opsporen van fouten is meer iets voor programmeurs denk ik, en veel
> vertalers hebben weinig programmeerkennis.

Het vertaalteam heeft Ubuntu helemaal niet 100% vertaald. Het is dit jaar de
eerste keer dat wij de 300 belangrijkste pakketten van Ubuntu 100% vertaald
hebben. Wij hebben voorlopig nog heel veel werk te doen. We zijn nu ook druk
bezig met wat nieuwe dingen/projectjes op te zetten. Denk aan de Ubuntu
Manual voor Natty vertalen, nieuwe mensen aantrekken, en kijken naar
Xubuntu, Lubuntu, etc.
Wederom wil ik hier ook aanraden om zaken omtrent het vertaalteam lekker aan
het team zelf over te laten. Die mensen weten veel beter wat er nou precies
speelt.

> Mee eens :)

Ik was de vorige keer Ubuntero van de maand en heb al heel lang geleden mijn
antwoorden gestuurd naar Double12. Hij is denk ik vergeten het online te
zetten.

Groeten,
Rachid.