[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Stichting

Sense Egbert Hofstede sense op ubuntu.com
Ma Okt 31 14:50:13 CET 2011

2011/10/31 leoquant <leoquant op ubuntu.com>:

Hallo,

Hoe wordt de stichting van Ubuntu Nederland bestuurd? Wie zitten er in
het bestuur en zijn er regelmatige vergaderingen of niet?

Volgens het organisatievoorstel beslist de gemeenschapsraad over het
toewijzen van de middelen van Ubuntu NL en daar zou ook geld bij
kunnen horen. Het lijkt me wel de beste aanpak wanneer we het openlijk
willen doen, dus de raad laten beslissen. Dan is er een gekozen orgaan
dat de donaties beheert. De raad is tenslotte ook verantwoorden
verschuldigd aan de gemeenschap, dus af te rekenen op het gedrag.

Je zou het bestuur van de raad een vetorecht kunnen geven als dat
bestuur er anders niet zo blij mee is. Maar dan moeten we wel
duidelijk maken hoe het bestuur van de stichting gekozen en
gecontroleerd wordt.

Groeten,
--
Sense Egbert Hofstede