[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Openbare deel raadsvergadering, is dat nog nodig?

Hannie Dumoleyn lafeber-dumoleyn2 op zonnet.nl
Di Apr 24 10:23:51 CEST 2012

Op 23-04-12 19:19, Sense Egbert Hofstede schreef:

> Goed punt om dit op te brengen. Het publieke deel is belangrijk, omdat
> het gemeenschapsleden in staat stelt mee te praten over het bestuur
> van de gemeenschap en een gesprek mogelijk maakt. Maar als niemand er
> gebruik van maakt, is het nutteloos. Dat is jammer.
>
> Het zou inderdaad goed zijn om er meer ruchtbaarheid aan te geven. Er
> zijn genoeg actieve leden die er belang bij zouden kunnen hebben. Ik
> denk aan de vertaal-, forum- en mwanzogroepen, maar er zijn vast ook
> andere leden die wat zinnigs te zeggen hebben. Het forum is één
> [...]
Laat ik even reageren als lid van het vertaalteam. Het vertaalteam
draait als een tierelier. We hebben voor de komende versie vrijwel alles
vertaald. Wij hebben samen besloten niet meer 1x per maand, maar 2x per
jaar te vergaderen omdat er meestal weinig belangstelling is. De
communicatie via de mailing lijst en irc gaat prima.
En wat de raadsvergaderingen (publieke deel) betreft is hier mijn
persoonlijke mening. Ik vind het werk dat de raad doet zeer belangrijk
en waardeer het zeer. Maar ik betwijfel of ik als lid van het VT echt
iets toe te voegen heb aan de vergadering. De vorige vergadering was ik
er wel. Overigens heb ik toen niet opgemerkt dat het publieke deel aanving.
Dus wat mij betreft dit: als ik echt iets te melden heb in de
vergadering zal ik er zijn. En verder houd ik mij op de hoogte via de
notulen.
Hannie