[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Hoe wordt de veiligheid van de Nederlandse images gegarandeerd?

Timo Diedering timo.diedering op hccnet.nl
Ma mei 7 18:58:05 CEST 2012

Op maandag 7 mei 2012 18:51:03 schreef Thomas de Graaff:
> Beste gemeenschapsraad,
> ik zie dat er vanaf de www.ubuntu-nl.org website standaard Nederlandse
> images worden aangeboden:
> http://people.ubuntu.com/~redmar/ubuntu-12.04-desktop-i386-nl.iso
> en
> http://people.ubuntu.com/~marten-de-vries/ubuntu-12.04-desktop-amd64-nl.iso
>
> Ik vraag me af hoe het zit met de veiligheid van deze images. Hoe wordt
> gegarandeerd dat deze images ok zijn? Of is de veiligheid vergelijkbaar
> met die van ppa's?
>
> vriendelijke groet,
> Thomas.

Dag Thomas,

Wat ik heb begrepen is dat slechts een aantal dingen zijn aangepast. Het is
een Ubuntu build, met wat veranderde instellingen, een hyperlink naar de
Ubuntu-nl site, en taalpakketten. Alles uit de standaard pakketbronnen. In
mijn ogen dus geen verhoogd veiligheidsrisico ;-)

Groetjes,
Timo