[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Discussiepunten voor de eerstvolgende raadsvergadering: 24 mei

leoquant leoquant op ubuntu.com
Ma mei 14 19:16:34 CEST 2012

Op 14-05-12 14:17, Sense Egbert Hofstede schreef:
> [...]
reacties
> tot nu toe.
> Hoe kunnen we het team vitaal maken, leden toevoegen, en via welke stappen
> doen we dat dan. Twee jaar wachten, nietsdoen, maakt het team te statisch
> imho. De punten ter discussie:
>
> 1. Mailinglist Ubuntu-Nl stemgerechtigden.
> <http://loco.ubuntu.com/meetings/team/418/agenda/1118/update/> - leoquant
> <https://launchpad.net/%7Eleoquant> @ zat, 12 mei 2012 18:08 UTC
>
> Doel: bereiken van de leden tijdens/voor verkiezingen. Eventueel polsen
> of men nog betrokken wil worden in dit proces.

Nou, ik wou ook even kijken wie er reageerden vanuit het team. Beetje
een indicatie
wie er nog into Ubuntu-Nl is? Misschien?

> 2. Toevoegen stemgerechtigden
> <http://loco.ubuntu.com/meetings/team/418/agenda/1116/update/> - leoquant
> <https://launchpad.net/%7Eleoquant> @ zat, 12 mei 2012 18:04 UTC
>
> Het is tijd om het aantal stemgerechtigden uit te breiden. Via welke
> stappen doen we dit? En wanneer?

Ik denk meer in de richting van leden voordragen. Over deze leden zou via de
raad eventueel een fiat gegeven kunnen worden. Het team komt dan in
launchpad
op moderated te staan ipv restricted. Ubuntu-nl "werft" dan ook
stemgerechtigden.

> 3. Bestaande stemgerechtigden
> <http://loco.ubuntu.com/meetings/team/418/agenda/1117/update/> - leoquant
> <https://launchpad.net/%7Eleoquant> @ zat, 12 mei 2012 18:07 UTC
>
> Hoelang nemen de bestaande leden deel aan het launchpad team? Zijn er
> ook leden bij die feitelijk niet meer "mee doen" aan het project Ubuntu-Nl.

Stemrecht kun je wel laten verlopen. Via vast omlijnde kaders. Wanneer
er alleen
leden bijkomen verwordt het misschien tot een onduidelijk geheel, met
mogelijk veel leden
die werkelijk niemand (meer) kent, of waarvan we feitelijk weten dat men
niet meer
met ubuntu/ubuntu-nl bezig is.

> 4. Toegang JFL bot communityserver
> <http://loco.ubuntu.com/meetings/team/418/agenda/1121/update/> - leoquant