[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Lubuntu op mijn laptop

Ziggo spoel48 op ziggo.nl
Ma mei 6 17:00:12 CEST 2013

Goedemiddag

Graag wil ik reageren op Lubuntu

Ik ben sinds enige dagen in het bezit van een oude laptop
Het gaat om een IBM Thinkpad T42
Oorspronkelijk kwam deze laptop uit een boedel van een bedrijf en had oorspronkelijk Windows XP
Mijn zwager heeft nadat deze gekocht was uit de boedel er Windows 7 Ultimate op gezet
Zo kreeg ik ook deze laptop in handen

Echter na een paar dagen
Vorige week begon Windows raar te doen de harde schijf bleef maar ratelen en daar leek geen einde aan te komen
Ook leek de draadloze wifi het opeens niet meer te doen
Hij kon opeens geen verbindingen meer vinden en hij liep traag

Vanochtend heb ik er dan eindelijk Lubuntu op gezet nadat Ubuntu het niet deed
De nieuwste versie ging niet op de laptop
Maar Lubuntu wel en daar ben ik zeer blij mee

Lubuntu is gelukkig licht in gewicht en niet zo zwaar dus ook geschikt voor oudere beestjes zoals mijn IBM

Nu lijkt deze als nieuw en de schijf is ondanks een slechte sector weer als nieuw

Bedant Lubuntu !

Jan Bauke Spoelstra
Capelle aan den Ijssel