[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Afgelopen vergadering

Marten de Vries marten-de-vries op ubuntu.com
Di Feb 11 18:44:07 CET 2014

Hallo Gijs, Ron,

Sorry dat ik gisteren alweer niet bij de vergadering was, het is door de
drukte helaas helemaal door mijn hoofd geschoten. Ondertussen heb ik de
notulen gelezen, en hoewel ik op de meeste punten niets heb toe te
voegen (want ze zijn prima afgehandeld), leek het me goed om toch nog
even te reageren.

Vooral betreffende cd's kan ik wat inbrengen. Voor zover ik kan nagaan
zijn van niet-LTS releases geen DVD's meer beschikbaar, maar aangezien
14.04 een LTS wordt zou dat geen probleem moeten zijn. Ik heb geen idee
hoe snel dvd's bestellen gaat (geen idee of Canonical dat wel weet) en
of we dat tussen de release en de party gaan redden. Canonical schrijft
bij hun bestelformulier:

'Free Ubuntu DVDs/CDs are available for allVERIFIED LoCo teams
<https://launchpad.net/%7Elocoteams-verified>. We will send you a
prepared selection of DVDs/CDs that form the following mix:

* Ubuntu Desktop DVD: 150
* Ubuntu Server CD: 25

Please note: We can't allow you to add or remove from this mix - this is
a pre-prepared selection and cannot be adjusted. Requests are limited
to a maximum of one box of DVDs/CDs per team, per release and will only be
accepted from the team contacts of VERIFIED LoCo teams. All other
requests will be rejected.'

Aangezien de meeste installaties toch per USB-stick gaan vraag ik me af
of het de moeite waard is om deze inderdaad onder de 700MB te houden. De
Nederlandse versie is gebaseerd op de normale desktopversie met Unity en
die is vaak sowieso t.o.v. bijv. Xubuntu of Lubuntu een slechtere keus
op computers die zo oud zijn dat ze niet van USB opstarten kunnen. Aan
de andere kant heeft het ook niet veel gescheeld in het verleden of
LibreOffice had niet meer op de CD gestaan, dus als jullie (en daar
reken ik Redmar ook bij aangezien hij de cd's maakt) LO er graag uit
slopen kan ik daar ook mee leven.

Verder heb ik een tijdje geleden jullie een mailtje gestuurd over de
Ubuntu App Dev School events, en of het misschien interessant zou zijn
dat te combineren met de release party. Ik was van plan geweest dat op
de vergadering in te brengen, maar aangezien ik dat niet heb kunnen doen
lijkt het me wel handig om dat per mail te bespreken. Vinden jullie wat
ik toen schreef een goed plan? Discussie daarover kan het beste in
antwoord op het eerdere mailtje denk ik, zodat alle betrokkenen op de
hoogte blijven.

Groet,