[ubuntu-nl gemeenschapsraad] ubuntu voor tablets / smartphone

M .A. Riphagen margreetriphagen op gmail.com
Di Apr 5 09:51:16 CEST 2016

Goedemorgen,

Al weer een tijdje geleden heb ik een mailtje gestuurd naar Marten de Vries. Hij heeft mij goed kunnen helpen, maar helaas ben ik nog niet verder gekomen met zijn suggesties.

Even een korte introductie. Mijn naam is Margreet Riphagen, ik werk bij de Hogeschool van Amsterdam, PublishingLab <http://publishinglab.org/>.
Het PublishingLab is een hybrid publisher actief op het grens gebied van uitgeven en digitale technologieën.

Het PublishingLab is een spin-off van een 2 jarig onderzoeksprogramma Digital Publishing Toolkit in samenwerking met uitgeverijen, designers en developers.
Wij zijn onderdeel van de Hogeschool van Amsterdam, en werken samen met docenten, studenten en het werkveld aan interessante onderzoeksvragen.
Veel van het werk wat wij doen is terug te vinden op GitHub: https://github.com/DigitalPublishingToolkit?tab=repositories <https://github.com/DigitalPublishingToolkit?tab=repositories>

Nu zijn wij geïnteresseerd in de mogelijkheden van Ubuntu op de tablet, en de mogelijkheid voor het weergeven van epublicaties.
Is hier reeds onderzoek naar gedaan / waar kan ik content vinden die gemaakt is hiervoor / wat is er al meer over bekend?
Graag zou ik in contact komen met de mensen van Ubuntu / Canonical.

Wie kan mij hierbij helpen?
Ik zie uit naar je reactie.

Alvast dank!
Hartelijke groet,