[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Betreft personen met een permanente ban

Maik Adamietz maikadamietz38 op gmail.com
Wo mei 18 19:46:04 CEST 2016

Beste leden van de gemeenschapsraad,

Het is al verschillende keren voorgekomen dat leden die op Ubuntu NL een
permanente ban hebben gekregen, deze ban hebben weten te omzeilen en dus
weer een nieuw account hebben aangemaakt onder een andere naam. Meestal
wordt er gebruik gemaakt van proxy en andere IP adressen etc. om weer
binnen te raken op het forum.

Onlangs is Nomko, die al vaker zijn ban heeft weten omzeilen, is onlangs
weer ten tonele verschenen onder de naam linuxfreak. Het is overduidelijk
dat het om Nomko gaat gezien zijn schrijfstijl, de manier waarop hij
bepaalde leden eruit plukt en probeert ze uit de tent te lokken plus het
feit dat hij nog steeds het spelletje vol houdt door aan te geven dat hij
niet goed weet waar te zoeken en hoe met linux om te gaan. Dit terwijl hij
al jaren bezig is met Linux sinds ubuntu 7.04 en hij goed weet waar hij
voor simpele zaken aangaande linux moet zoeken.

Ik heb hetzelfde gedrag van hem op Linux Mint NL en op het Engelse Linux
Mint forum meegemaakt door mensen voor de domme en aan het lijntje te
houden, waarna hij na een tijdje ook weer behoorlijk onvriendelijk werd
naar leden en moderatoren toe. Het alom bekende gedrag van Nomko wat steeds
terug blijft keren.

Men weet dat hij het is en houdt hem in de gaten maar ondanks de
voorgelegde bewijzen (info van een admin van linuxmint.com en een link naar
een linuxforum/website waar hij soortgelijke vragen stelde als op Ubuntu
NL) is er tot op heden geen verder actie ondernomen om welke reden dan ook.

Hier zijn de link naar de topics om te vergelijken:

https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=96837.msg980507#msg980507

https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=96864.msg980771#msg980771

http://www.linuxquestions.org/questions/ubuntu-63/alternative-install-image-needed-for-ubuntu-16-04-lts-4175578817/

Nomko heeft in het verleden meer dan genoeg kansen gekregen om zich aan te
passen maar hij hervalt vroeg of laat toch weer in zijn oude doen en laten.
Ik spreek uit ervaring als lid,moderator en administrator te zijn geweest,
door de jaren heen, op verschillende fora waar hij later ook ging vertoeven
en het er helaas zelf naar maakte om een permanente ban op te lopen.

Zover mij bekend is wordt een lid dat een ban omzeilt per direct er weer
uitgezet en de accounts samengevoegd. Dit hebben ze bij het Engelse Mint
forum onlangs ook per direct gedaan.

Het is daarom dat ik u contacteer omdat ik het spijtig zou vinden als de
Nederlandse Ubuntu community en haar leden wederom geschaadt zouden worden
door zijn gedrag.

Graag zou ik willen weten hoe jullie over de hele situatie denken.

Met vriendelijke groet,

Maik Adamietz