[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Participate in Ubuntu Europe Federation

Terence Sambo arubislander op zonnet.nl
Wo mei 9 20:38:21 CEST 2018

L. S.,

Tijdens het organiseren van de laatste UbuCon Europe die heeft
plaatsgevonden in Gijón/Xixón op 27 t/m 29 april j.l. is het gemis
gevoeld van een overkoepelende organisatie. Deze zou LoCo's die niet in
een rechtsentiteit zijn georganiseerd kunnen ondersteunen bij,
bijvoorbeeld, het organiseren van een UbuCon, onder andere.

Het idee is dat er in ieder geval van ieder van de kleinere LoCo teams
zonder rechtspersoonlijkheid (unincorporated) iemand zitting te laten
nemen in het bestuur. Is er iemand hier die dit op zich zou willen
nemen? Het klinkt volgens mij zwaarder dan het is.

De Federatie is nog in de vormingsfase en wie nu erbij komt kan de
richting helpen bepalen ervan.

Ik weet niet of hierover gestemd moet worden binnen dit team. Maar
degene die het wordt of wil worden, kan zich bij mij opgeven. De
vergaderingen vinden op Telegram plaats dus als je daar al op zit is dat
meegenomen.

Reactie kan via mail of Telegram naar @ArubIslander

Bedankt voor jullie tijd.

Groeten,