[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Fwd: Question about the use of the trademark name Ubuntu

Jan Stedehouder janstedehouder op gmail.com
Ma Aug 8 17:22:47 CEST 2011

Ik ben het met Thomas eens. Het is niet nodig om te wachten. Als
stichting mag je dan alleen niet de officiële logo's van Ubuntu
gebruiken, maar dat is niet nodig
(http://www.ubuntu.com/aboutus/trademarkpolicy). Ubuntu-NL treedt
officieel naar buiten, de stichting is een middel om dat mogelijk te
maken.

Voor het gebruik van de term 'Ubuntu' is volgens mij niet eens apart
toestemming nodig, want het is een generiek begrip in verschillende
Afrikaanse talen. Indien gebruikt met de specifieke
opmaak/kleurstelling, dan kom je op het terrein van het merkenrecht en
is toestemming wel weer vereist.

Ciao

Jan Stedehouder

Op 8 augustus 2011 16:43 heeft Thomas de Graaff
<thomasdegraaff op planet.nl> het volgende geschreven: