[Ubuntu NL gemeenschapsraad] Advies LTS of nieuwste versie op homepage

Thomas de Graaff thomasdegraaff op planet.nl
Za Jun 11 11:49:52 CEST 2011

Dat ziet er goed uit Ronnie. :)

Opmerkingen:

Ik zou geschikt voor beginners, en geschikt voor tweakers weglaten. De
reden hiervoor is dat ook beginners met de nieuwste hardware zonder
angst moeten kunnen kiezen voor een normale versie ipv. een LTS als deze
de hardware niet ondersteund.

Ik zou in plaats hiervan nog erbij melden dat een normale versie de
beste ondersteuning voor de allernieuwste hardware heeft, en een LTS
niet altijd de nieuwste hardware ondersteund oid.

Verder vind ik ook, net als Gijs, dat er wel gemeld mag worden dat in de
normale versies soms experimentele software zit, ik zou dat tussen
haakjes vermelden oid.

Misschien is het ook goed om 'ondersteuning met updates' meer praktisch
te vertalen. Bijvoorbeeld gaat 1,5 jaar mee tegenover gaat drie jaar
mee.

Dat zou dan iets geven als:
LTS
--------------------------------
- Uiterst stabiele omgeving
- Werkt meestal probleemloos
- Gaat drie jaar mee

normaal
- Nieuwste (soms experimentele) software
- Beste ondersteuning recente hardware
- Gaat 1.5 jaar mee

groet,
Thomas.