[Ubuntu NL gemeenschapsraad] Advies LTS of nieuwste versie op homepage

Gijs Jansen g.w.m.jansen op upcmail.nl
Za Jun 11 10:19:05 CEST 2011

Op 11-06-11 00:25, Ronnie van den Crommenacker schreef:

> Ik zat te denken aan de volgende advies op de pagina:
> Advies
>
> Over de eerste 2 regels tekst ben ik best tevreden, maar de laatste regel vind
> ik nog niet geweldig. Het moet duidelijk worden dat iemand die nieuw is of geen
> zin heeft om fouten te rapporteren en patches toe te passen het best kunnen
> kiezen voor de LTS (dus beginners is een te krappe benaming). De nieuwste versie
> kunnen nog fouten bevatten en daarom beter geschikt voor personen met ervaring
> met Ubuntu of personen die het lukt vinden om te knutselen (tweakers).

> [...]

Ik zou niet beginners neerzetten, ik dacht aan zoiets:

Bij 10.04 Voor een uiterst stabiele werkomgeving 3 jaar verzekerd van
updates tot april 2013
En bij 10.04 nog een verklaring voor de afkorting LTS, in kleine letters.

Bij 11.04 Voor de nieuwste experimentele software 3 jaar verzekerd van
updates tot oktober 2012

Ik denk dat "experimentele" de beginner genoeg afschrikt.

De layout is netjes Ronnie.

Met vriendelijke groet,

Gijs