[Ubuntu NL gemeenschapsraad] Vergadering update serverteam donderdag 19:30

Rachid rachidbm op gmail.com
Wo Jun 15 14:36:41 CEST 2011

Dag,

Komende donderdag kan ik niet bij die meeting aanwezig zijn.

Bij deze geef ik even mijn persoonlijke visie op het geheel. Volgens mij is
het kort door de bocht zo gelopen:
Dennis zegt: ``1 juli gaat de stekker eruit, we moeten op zoek naar iets
anders, ik kan evt. 2 dagen helpen met overzetten.''
Rachid, Keimpe en JanC (nader te noemen als WIJ/ONS) geven aan te
willen/kunnen helpen bij dit proces.
Thomas heeft nieuwe sponsoren gevonden en er is gekozen voor HCC icm bit.
Sebastiaan pakt als huidige beheerder het overzetten op. Hij krijgt van HCC
toegang tot de nieuwe server en richt deze in.
Sebastiaan laat ons weten wat hij aan het doen is en vraagt ons om input
(over partitioneren). Ook overleggen we welke diensten overgaan, en welke
niet overgaan (dus stoppen, OTRS etc).

Vooralsnog is Sebastiaan de enige die echt iets kan doen. Omdat hij als
enige toegang tot de oude server heeft, is hij de enige die het
daadwerkelijk overpompen kan doen. Wij zullen moeten afwachten tot
Sebastiaan tijd en zin heeft om dit over te zetten. Daarna kunnen we evt.
helpen met het instellen van de software op de nieuwe server.

Ik heb meerdere keren hulp aangeboden en geprobeerd om na te denken over
andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld dat Sebastiaan ruw data overpompt, en dat
wij alvast kunnen instellen ofzo. Ook heb ik gevraagd op welke termijn we
bepaalde dingen kunnen verwachten, maar dat is helaas niet in te schatten
door Sebastiaan. Volgens mij vind hij het ook lastig in te schatten wat wij
kunnen en is hij daarom extra voorzichtig.

Ik twijfel niet aan de professionele kennis en kunde van Sebastiaan. Het
blijft lastig voor hem om taken te delegeren, anderzijds is het niet fijn
afhankelijk te zijn van 1 persoon die niet duidelijk aangeeft wanneer dingen
gedaan kunnen zijn.

Groeten,
Rachid.

ps. Het komt wel goed ;)