[Ubuntu NL gemeenschapsraad] Discussie vergadering 10 mei

Johan van Dijk johan op ubuntu-nl.org
Vr mei 6 20:38:00 CEST 2011

On 06-05-11 20:26, Thomas de Graaff wrote:

> Volgens mij is de nieuwe lijst gestart zonder de oude berichten over te
> zetten?

Dat niet alleen, maar de leden zijn ook niet overgezet. Ik was dus geen
lid meer van de lijst.
Vandaar deze vraag:

> Het voorstel zoals verwoord voor de vergadering gaat over een advies aan
> beginnende Ubuntu gebruikers. Niet degenen die Ubuntu al gebruiken. (een
> beetje verwarrend omdat in de forumdraad ook upgrades ter sprake komen)
> Ik denk dat mensen die met Ubuntu beginnen in het algemeen genomen wel
> onder de groep mensen geschaard kunnen woden 'die geen gedoe willen'.

Maar willen ze wel 4 jaar op dezelfde versie van Ubuntu werken? En dus
ook met (tegen die tijd) antieke versies van OpenOffice, chatprogramma's
en zo?
Want dat is wel waar je voor kiest als je bij de LTS blijft hangen...

> Beginners weten meestal nauwelijks welke software er voor Ubuntu is,
> laat staan dat ze het nieuwste van het nieuwste willen denk ik. Dat zou
> dus een argument te meer zijn denk ik om een LTS te adviseren?

Men vraagt wel al vrij snel hoe men de nieuwste versie van LibreOffice
kan installeren. Of een nieuwe versie van andere programma's.
Daarom onderstaande stelling:

Graag ook nog een reactie op onderstaande :)

Waarom zouden wij iets anders moeten adviseren dan degene die Ubuntu
maakt? Weten wij het beter?

Johan