[Ubuntu NL gemeenschapsraad] Kanttekening

Thomas de Graaff thomasdegraaff op planet.nl
Za mei 14 11:16:16 CEST 2011

Snelheid is wat mij betreft dan ook aan ondergeschikt belang aan
zorgvuldigheid, het zoeken naar consensus, draagkracht, en effectiviteit
op de lange termijn bij het bepalen van de zaken die worden opgepakt, en
hoe.

Als er eenmaal is besloten wat te doen, en hoe, dan ben ik juist weer
van mening dat het effectief is om niet iedereen mee te laten praten
over de details van uitvoering zodat de uitvoering daadkrachtig en
effectief kan zijn binnen de randvoorwaarden die door consensus worden
gedragen.

Ik maak me persoonlijk dus niet zoveel zorgen over een gebrek aan
snelheid. In tegendeel, ik zou me eerder zorgen maken als de vaart er
flink inzat, en er wellicht halverwege de route een flinke muur midden
op de weg blijkt te staan.