[Ubuntu NL gemeenschapsraad] Stichting: update, en werving, benoeming bestuursleden

Johan van Dijk johan op ubuntu-nl.org
Vr mei 27 18:26:28 CEST 2011

On 27-05-11 16:37, Ronnie van den Crommenacker wrote:
> 1) Het lijkt mij ook een goed idee om door de gemeenshapsraad de leden
> voor het bestuur van de stichting te kiezen. Officieel verkiesbaar
> stellen lijkt me niet nodig. De personen die de stichting willen en
> kunnen beheren zullen de activiteit hier rondom wel volgen en dan meteen
> inspringen zodra er die behoefte is. En we kunnen natuurlijk ook zelf
> personen benaderen.
>
> 2) Ik denk dat het geen probleem is, om in beide, de gemeenschapsraad en
> de stichting te zitten.

1: Aanwijzen of aanstellen via de raad lijkt me een prima plan.
Het is belangrijk dat de mensen die in het bestuur zitting nemen
betrokken zijn bij Ubuntu-NL. Het is handig als die mensen ook al wat
ervaring hebben met het bestuur van een stichting of een vereniging oid.

2: Eens met Gijs.

Groeten,
Johan