[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Donatiemogelijkheid stichting op gemeenschapswebsite? Beter van niet denk ik.

Thomas de Graaff thomas op thomasdegraaff.nl
Vr Nov 11 11:21:59 CET 2011

Nu de gemeenschapsraad zo duidelijk heeft gemaakt dat Ubuntu-NL buiten
de gemeenschap staat is het denk ik ook beter om dan geen
donatiemogelijkheid op de website van de gemeenschap te zetten.

Gemeenschapsleden zouden dan namelijk de indruk kunnen krijgen dat ze
een donatie doen aan de Ubuntu-NL gemeenschap, en niet aan de stichting
die duidelijk buiten de gemeenschap is gezet door de gemeenschapsraad.

Het lijkt me dus duidelijker voor gemeenschapsleden als we als
gemeenschapsraad van de stichting vragen een aparte website te regelen
met daarop een eigen donatiemogelijkheid, dan is het voor iedereen
duidelijk dat niet aan de Ubuntu-NL gemeenschap wordt gedoneerd.

Wel lijkt het me nuttig als er op de website van de gemeenschap een
verwijzing komt naar de externe website stichting zodat leden die de
stichting willen doneren deze makkelijk kunnen vinden.