[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Openbare deel maandelijkse meeting vóór het raadsdeel

Ronnie van den Crommenacker ronnie.vd.c op gmail.com
Ma Okt 31 16:22:56 CET 2011

Ik deel de mening van Sense, dat we het gemeenschapsdeel eerst moeten
houden. Wel zou deze korter moeten kunnen door vooraf betere
communicatie via de mailinglijst (al heb ik het idee, dat dit punt aan
het verbeteren is de laatste maanden).

Het issue van Cees kan ik me voorstellen. Er is nu geen vaste tijd
wanneer het raadsdeel begint, door de variabele duur van de
gemeenschapsraad deel. Je moet dus het raadsdeel volgen om te zien
wanneer het publieke deel begint. Dit kan voor sommmige verveldend zijn
en deze personen ervan weerhouden om punten op de publieke agenda te
zetten.

Als oplossing hiervoor kunnen het publieke deel op een vaste tijd laten
beginnen, waar we desnoods een pauze nemen tussen het raadsdeel en het
publieke deel om ervoor te zorgen dan het publieke deel altijd op
dezelfde tijd begint. Of we kunnen het publieke deel verplaatsen naar
een andere dag verplaatsen, bijvoorbeeld, elke 24e dag van de maand.
Zodat we om de 2 weken een meeting hebben, welke afwisselend
raad/publiek is.