[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Fwd: Google Adsense Formules voor sites

Thomas de Graaff thomas op thomasdegraaff.nl
Di Sep 6 20:58:41 CEST 2011

De toelichting op de forumregels stelt:

commercieel: handel betreffend.

Er vind geen handel plaats bij het genereren van advertieinkomsten, dus
vallen deze niet onder commercieel zoals bepaald door de toelichtingen
op de forumregels.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Regels/Toelichtingen#Forumregel_9

Door Gijsbert op het forum gepost:
-----------------------------------
Ecommerce-definitie

Category:E-commerce of Ecommerce heeft betrekking op het informeren
over, promoten, verkopen en distribueren van goederen en diensten via
internet. In ruime zin vallen alle commerciële activiteiten op internet
onder deze definitie.
Anderen hanteren het begrip in enge zin, namelijk uitsluitend wanneer er
sprake is van transacties.
van http://www.brickmeetsbyte.com/wiki/Ecommerce-definitie bron
Telegraaf, 22 juli 2007,Blauw Research
---------------------------------------

Ubuntu-NL hanteert dus de de definitie waarbij er sprake is van
transacties.

Daar kan je het mee oneens zijn, maar dat is gewoon hoe het is.

In eerste instantie dacht ik er precies zo over als jou, maar inmiddels
heb ik mijn mening aangepast. Het is aan sites namelijk niet altijd te
zien of iemand nu wel of niet geld verdient aan de advertenties die op
de site staan. Wanneer je dat niet kan zien, dan is het niet mogelijk de
regel te handhaven wanneer je de brede definitie van commercieel zou
gebruiken. En als regels niet goed te handhaven zijn, dan kan
je ze beter niet maken. In het geval van verkoop kan je dat wel altijd
zien, en dat is dus ook te handhaven.

Ik kan me voorstellen dat je het niet eens bent hiermee, maar dat is nu
eenmaal hoe het is.

vriendelijke groet,
Thomas de Graaff.