[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Verzoek om opname op partnerpagina website.

Thomas de Graaff ttadegraaff op gmail.com
Za Jun 30 09:50:44 CEST 2012

On za, 2012-06-30 at 00:14 +0200, UndiFineD wrote:
> Hallo,
>

> Wat zijn de voorwaarden om op de partner pagina te verschijnen ?
> Is dat sponsoring en evenementen, of het leveren van ubuntu diensten ?

Op de website is een hoofdonderdeel partners. Daaronder zit een
verdeling in Stichting, Ubuntu België, Onze sponsoren, Partner
gemeenschappen en Verkoop.

Dit is zoals we het tot op heden zo ongeveer hebben gedaan volgens mij:

Om onder het kopje sponsoren te verschijnen moet een partij een
evenement of bepaalde diensten sponsoren, dus een partij betaald Ubuntu
NL hier voor. Of een partij als sponsor in aanmerking komt zullen we per
partij beoordelen. We willen natuurlijk niet als neutrale reclamepaal
fungeren, de sponsoren moeten wel bij de gemeenschap en haar waarden
aansluiten en iets met Ubuntu hebben.

Onder het kopje verkoop mag iedere partij die betaalde diensten met/voor
Ubuntu levert, danwel Ubuntu als product in de verkoop heeft. Daarvoor
worden geen kosten in rekening gebracht, het is puur bedoelt om het voor
de Ubuntu gemeenschap makkelijk te maken om Ubuntu producten en diensten
te vinden. Natuurlijk moet ook hier de statuur van een partij die we als
partner vermelden wel aansluiten bij de waarden die we als gemeenschap
vertegenwoordigen.

> een voorbeeld is Stichting AanZet leeuwarden die via pcprobaat
> computers levert met ubuntu
> http://www.st-aanzet.nl/pcprobaat.php

Deze stichting kan denk ik prima onder het kopje partners
verkoop->hardware en onder het kopje partners->verkoop->ondersteuning
vermeld worden. Als er zo'n verzoek binnenkomt, dan zullen we daar
natuurlijk graag werk van maken. :)

groet,
Thomas.