[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Gebruikersdata Nederlandstalige iso images

Redmar redmar op ubuntu-nl.org
Zo Sep 23 17:43:43 CEST 2012

Hallo gemeenschap,

Toen ik twee weken geleden de Nederlandstalige iso's voor 12.04.1
uitbracht heb ik ook het achterliggende pakket geüpdatet. Deze update is
automatisch bij de gebruikers van de Nederlandstalige iso's terecht
gekomen. Door het aantal downloads te tellen kunnen we dus een mooie
schatting van het aantal gebruikers maken, en dat wilde ik even met
jullie delen.

In twee weken tijd hebben 1724 mensen de update gedownload, wat betekent
dat er 1724 mensen zijn die de Nederlandstalige iso's gebruiken en die
minstens 1x per twee weken hun systeem updaten, en dus actieve
gebruikers zijn.

Ik had zelf nooit verwacht dat zoveel mensen deze images zouden
gebruiken, dus ik ben erg blij hiermee. Het geeft volgens mij ook aan
dat gebruikers onze website goed weten te vinden. Wat denken jullie
hiervan? Was al bekend dat zoveel mensen ubuntu via onze website
installeren?

Groet,
Redmar

--