[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Voorstel verkort organisatiedocument

Thomas de Graaff ttadegraaff op gmail.com
Ma Jul 8 23:07:53 CEST 2013

Hallo allen,

On ma, 2013-07-08 at 16:28 +0200, Marten de Vries wrote:
> Hallo allemaal,

> Het lijkt me goed om de teams zoveel mogelijk uit de weg te gaan, maar
> dit is wat mij betreft iets te kort door de bocht. Communicatie met de
> internationale gemeenschap (loco contact) en communicatie met derden
> (bijv. dat internetradiostation laatst) valt momenteel onder de raad, en
> ik zie zelf geen reden om dat te veranderen.

Goed punt, het was de bedoeling om duidelijk te maken dat de
gemeenschapsraad niet aan het stuur staat in de gemeenschap. Ik heb het
wat genuanceerder verwoord in een tweede versie
:
        "De gemeenschapsraad is opgericht ter ondersteuning en
        facilitering van de teams die sturend zijn in de gemeenschap. De
        taken die de raad op zich neemt dienen dan ook grotendeels door
        de teams te worden aangedragen. De gemeenschapsraad is ook
        verantwoordelijk voor de uitvoering van die taken die de
        verantwoordelijkheden van de individuele teams overstijgen."

Zie:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/OrganisatieVoorstel?action=AttachFile&do=get&target=ubuntunl-organisatievoorstel-verkort-2.pdf

> Verder nog een vraagje: betekent dit dat de maandelijkse
> teamvoortgangsrapportagecontrole ook afgeschaft wordt?

Nee, volgens mij is er in overleg met de teams besloten dat het
bijhouden van rapportages nuttig is omdat het vereist is om een
officieel Ubuntu LoCo team te zijn. Mochten de teams niet meewerken om
de rapportages bij te houden, dan is het wellicht een mogelijkheid om de
teams te vragen of ze die rapportages wel willen, waarbij duidelijk
wordt aangegeven dat dat een vereiste is voor een officiële LoCo status.
Mochten teams het desondanks niet nodig vinden om officieel LoCo te
zijn, dan kunnen de rapportages afgeschaft worden.