[ubuntu-nl gemeenschapsraad] CD / DVD

Marten de Vries marten-de-vries op ubuntu.com
Wo Feb 12 12:18:16 CET 2014

Hallo,

Vergeet niet dat de Nederlandstalige cd een remix van Ubuntu (dus met
Unity) is. Unity draait niet bepaald soepel op computers die zo oud zijn
dat ze geen dvd-speler hebben, is mijn ervaring. (Mijn schatting is dat
het dan gaat om iets als Pentium IV, 256MB RAM op z'n best). Zie ook [1]
waarop ik hier al eerder op in ging.

Internationaal is er al veel gewikt en gewogen over de voor- en nadelen
van cd's gebruiken, daar zijn ze tot de conclusie gekomen dat een DVD
geen kwaad kan voor de normale Ubuntu. Tel daarbij op dat Nederland een
bovengemiddeld ontwikkeld land is als het gaat om de hoeveelheid en
leeftijd van computers, en dat er andere distro's als Xubuntu en Lubuntu
zijn voor oudere computers, dan denk ik niet dat we de moeite hoeven te
doen om terug te snoeien naar CD.

[1]:
http://lists.ubuntu-nl.org/pipermail/gemeenschapsraad/2014-February/000735.html

Groet,

--
Marten de Vries
marten-de-vries op ubuntu.com

P.S. Ik heb dit mailtje doorgestuurd naar de gemeenschapsraadlist. Het
heeft relevantie voor de hele gemeenschap en er is geen reden waarom we
dit niet in het openbaar zouden bespreken.