[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Verkiezingen gemeenschapsraad oktober/november 2014

Marten de Vries marten-de-vries op ubuntu.com
Vr Nov 28 18:22:45 CET 2014

Deze keer naar de gemeenschapsraadslijst in plaats van alleen naar Keimpe
---

Beste Keimpe,

Het is inderdaad jammer dat er maar zo weinig stemmen binnengekomen zijn.

Verzachtende omstandigheid is dat op het moment er geen proces is
waardoor je 'stopt' stemgerechtigd te zijn. Op Launchpad kun je je
lidmaatschap intrekken, maar ik vermoed dat maar weinig ex-leden van
Ubuntu NL dat doen. Misschien is het een idee om in de toekomst
lidmaatschap vanzelf af te laten lopen tenzij het bewust verlengd wordt.
Iets om mee te nemen bij de evaluatie van deze verkiezingen.

Verder zijn dit tussentijdse verkiezingen (al snel minder 'populair').
Er zijn ook maar weinig stemrechtsaanvragen geweest door de jaren heen,
misschien moeten we toe naar een systeem waar het mogelijk wordt om
mensen voor te stellen - wat dichter in de buurt van hoe de originele
selectie werd gemaakt.

Gr,
Marten