[ubuntu-nl gemeenschapsraad] LoCo directory & evenementenpagina: ook zaken van buiten Ubuntu NL erop?

Marten de Vries marten-de-vries op ubuntu.com
Zo Nov 30 15:30:36 CET 2014

Hallo allemaal,

Er is wat discussie over hoe we de LoCo directory moeten gebruiken naar
aanleiding van een aantal HCC-evenementen die Vistaus heeft toegevoegd.
Het lijkt me goed om de discussie op één plaats en weg van het forum te
voeren (zodat het eigenlijke onderwerp van het topic, namelijk de
presentaties, niet onder sneeuwt). Ik ben benieuwd naar jullie meningen
hierover.

Context: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=86933.0
Stelling: Willen we als gemeenschap ook evenementen van buiten Ubuntu NL
op de evenementenpagina en LoCo directory hebben?

Aftrap (vanaf hier is het mijn persoonlijke mening):

Zolang de HCC geen probleem heeft hiermee, vind ik het eigenlijk wel
prima. Ik houd daarbij twee type websitebezoekers in gedachten:
- De gemeenschapsleden; zij hebben genoeg kennis om de 'niet-Ubuntu-NL'
evenenmenten te scheiden van de rest.
- De bezoeker die meer over Ubuntu wil weten; onze website is niet
alleen de site van de gemeenschap, maar ook een belangrijk punt voor
Nederlandse informatie over Ubuntu. Deze bezoeker maakt het weinig uit
wie een evenement organiseert, zolang het maar relevant is t.o.v. het
onderwerp, namelijk Ubuntu. Voor deze bezoeker hebben de HCC-evenementen
volgens mij dus meerwaarde.

Ik denk wel dat het een goed idee is, om verdere verwarring volledig te
voorkomen, om even duidelijk in de beschrijving te vermelden dat deze
activiteiten *niet* door Ubuntu-NL georganiseerd worden.

Groet,