[Ubuntu NL gemeenschapsraad] [Ubuntu-nl-gemeenschapsraad] Voorstel inventarisatie Ubuntu-NL verbeterpunten

leoquant leoquant op ubuntu.com
Do Apr 21 19:31:14 CEST 2011

hoi allen,

Het inventariseren en priotering van kern/knelpunten is, zoals gemeld,
uiteraard een belangrijke rol van de raad, om het het functioneren van
Ubuntu-nl te verbeteren.

Wat mij betreft verloopt het inventariseren van mogelijk knelpunten
niet enkel via teams, al lijkt me dat wel de belangrijkste insteek. We
kunnen inventariseren via:

   1.

      Algemene of generale knelpunten, niet team gerelateerd. Denk aan
      ?onderhoud? van de website, forumsoftware, actueel houden van
      informatie over Ubuntu-nl. Omgaan met het reapproval van
      Ubuntu-nl. Het beeld naar buiten toe. Externe partijen
      communiceren graag via duidelijke kanalen. (Denk aan sponsoren,
      etc., maar aan de gewone bezoeker.)

   2.

      Teamgerelateerde problemen. Probleem is hoe de raad deze in
      kaart brengt. Er naar raden heeft geen zin. Dus welke
      instrumenten heeft, en/of gebruikt de raad om deze knelpunten
      boven water te krijgen, en te benoemen. De raad is geen
      afspiegeling of vertegenwoordiging van leden uit alle teams van
      Ubuntu-nl. Hoe lossen we dit op. Hoe inventariseren we helder en
      klaar de knelpunten.

Het uiteindelijke oplossen van problemen, het verbeteren en
stabilseren van de club is wat mij betreft weer een stap verder en
later uiteraard.

groet!

leoquant