[Ubuntu NL gemeenschapsraad] Advies LTS of nieuwste versie op homepage

Cees Sluis testcees op gmail.com
Zo Jun 12 17:06:45 CEST 2011

De teksten op de Nederlandse wiki (wiki.ubuntu-nl.org) gaan in
beginsel uit van teksten van de internationale Ubuntu gemeenschap
(help.ubuntu.com, wiki.ubuntu.com, enz.). Ook de teksten over de LTS
uitgave.

Als de raad op de website andere teksten en adviezen gaat plaatsen is
dat opmerkelijk en verwarrend.

Op ubuntu.com, in het nieuwe ubuntu-manual en op onze ubuntu-nl wiki
lees ik andere adviezen en eigenschappen van de LTS dan nu worden
voorgesteld.

Thomas heeft (eerder via irc en nu via e-mail) aangegeven dat het,
volgens het organisatievoorstel, bij de taken van de raad hoort een
besluit te nemen over de te geven informatie met betrekking tot de LTS
uitgave. Ik ben het daar niet mee eens. Mijn verzoek is om zonder
discussie technische informatie van de "officiële" internationale
bronnen over te nemen (niet meer en niet minder).

p.s. de huidige informatie op de download pagina is volgens mij
correct en voldoende.