[Ubuntu NL gemeenschapsraad] Advies LTS of nieuwste versie op homepage

Cees Sluis testcees op gmail.com
Ma Jun 13 01:42:52 CEST 2011

Op 13 juni 2011 00:16 heeft Thomas de Graaff
<thomasdegraaff op planet.nl> het volgende geschreven:
> Ik ben inderdaad van mening dat dit een kwestie is waarover de
> gemeenschapsraad zich kan buigen. Ten eerste juist omdat het bijna alle
> teams aangaat. Zowel events, forum, documentatie, irc

Jij mag best zeggen op een event of op het forum dat jij van mening
bent dat de LTS versie veeel beter is voor iemand, en zal daar ook
best gelijk in kunnen hebben. Maar dat terzijde.

Het gaat mij niet om events, forum of irc. Maar de huidige
documentatie gaat uit van het standpunt van Canonical en de
internationale ubuntu gemeenschap. In veel gevallen worden pagina's
van help.ubuntu.com, wiki.ubuntu.com, enz. gebruikt als basis of
gewoon vertaald.

Dit heeft veel voordelen, waar ik best op in wil gaan maar zoals
gezegd waarom dezelfde discussie steeds over doen?

Als de inhoud van de Nederlandstalige Ubuntu documentatie (eigenlijk
inclusief website, welkom webteam) ook rekening moet houden met andere
bronnen zoals de mening van de gekozen lokale gebruikersraad :P weet
ik niet of het als "documentatie" nog wel zo serieus neem.