[Ubuntu NL gemeenschapsraad] Discussie vergadering 10 mei

Gijs Jansen g.w.m.jansen op upcmail.nl
Za mei 7 14:46:21 CEST 2011

Op 06-05-11 19:38, Johan van Dijk schreef:
> Om de 10e wat tijd te besparen lijkt het me handig om vooraf via de mail
> al wat zaken te bespreken.
> Met name agendapunt 4 en 5 zou ik eerst even willen bespreken.
>
> Als eerste: het functioneren van de gemeenschapsraad (punt 4)
>
> Met het wisselen van de mailinglijst van LP naar de lijst op
> Ubuntu-NL.org is er volgens mij wat misgegaan. Die wijziging is volgens
> mij niet goed doorgegeven (of niet goed doorgekomen bij mij), dus heb ik
> het één en ander gemist.
>
> Is dat bij meer leden het geval? Is nu iedereen lid van de juiste
> maillijsten?

> [...]
Even na de verwarring met de mail nog eens kijken of het nu wel lukt.
Ad 4) Over het functioneren van de Gemeenschaps raad valt mij inziens nu
nog weinig te zeggen. Ik denk dat je over een jaar pas kan zeggen of
deze goed functioneert en voldoet aan wat we daar over in gedachte
hebben gehad.

De mail werkt niet zo als ik in gedachte had, ik zou toch liever een
afgeschermd deel op het forum hebben, houd denk ik het wat
overzichtelijker. En het leest wat makkelijker na dan de e-mail.

Ad5) Je kan iets niet afraden of aanprijzen. Ik heb eigenlijk meer
problemen met de LTS versies gehad dan de tussen versies.
Laat iemand zelf een keuze maken en schrijf in ieder geval bij de
versies wat de minimale eisen zijn. Ook van een back-up maken en testen
vind ik dat je dat duidelijk, eigenlijk als eerste.
Ook bij een upgrade, die door Canonical als mogelijkheid geboden wordt,
kan je een advies geven, niet meer en niet minder.

Ad7) Ik zou niet direct na een maand iemand verwijderen, die geen post
heeft. Ik stel voor een half jaar. Het kan natuurlijk zijn dat iemand op
vakantie is o.i.d. Ik zou wel betreffende posts van dat lid archiveren.

Ad11) Ik dacht toch dat ik een paar weken terug nog iets gepost had bij
het topic Ubuntero van de maand of bedoel je iets anders UndiFineD?

Met vriendelijke groet,

Gijs

P.S. Hopelijk gaat het nu wel goed.