[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Relatie stichting en gemeenschapsraad, wie stuurt wie?

Thomas de Graaff thomas op thomasdegraaff.nl
Vr Nov 11 01:07:43 CET 2011

De afgelepen meeting stond de volgende vraag op de agenda:

De stichting is opgericht ter ondersteuning van Ubuntu-NL. Mogen teams
direct ondersteuning vragen bij de stichting waarbij de stichting
bepaald of deze ondersteuning wel of niet wordt gegeven, of dient dat
via de gemeenschapsraad te gaan zodat de raad kan beslissen of deze
ondersteuning wel of niet wordt gegeven?

Er werd tijdens het overleg een alternatief voorstel gedaan:

Model stedehouder uit de openbare mailinglist: “Volgens mij is het nu
zaak een samenwerkingsovereenkomst te sluiten tussen de stichting en
gemeenschapsraad over de allocatie van de middelen (procedures,
besluitvorming, verantwoording). Ik kan mij voorstellen (zou ik een
voorstander van zijn) dat de gemeenschapsraad jaarlijks (edit: of
halfjaarlijks) een plan met begroting voorlegt aan de stichting, met
daarnaast ruimte voor onverwachte zaken.”

Graag jullie reacties hierop.

Volgende vergadering komt dit punt weer op de agenda van de
gemeenschapsraad.