[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Criteria beoordeling stemrecht

Sense Egbert Hofstede sense op ubuntu.com
Di Okt 4 21:24:35 CEST 2011

We hadden al drie eisen opgesteld, die staan op
<http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Stemrecht>. Ik weet niet of we ze
specifieker kunnen krijgen zonder bureaucratischer te worden. De
huidige eisen laten ruimte voor de beoordelaars om mensen toe te laten
die veel gedaan hebben, maar misschien niet op de reguliere manier. Ik
weet niet of het veel beter wordt als de raad de eisen nog specifieker
gaan maken.

2011/10/4 Thomas de Graaff <thomas op thomasdegraaff.nl>:
> Duidelijkheid over de criteria voor stemrecht is belangrijk. Leoquant
> heeft een eerste voorzet gedaan:

Een specifiek medium al vereiste stellen zou beperkend werken. Ik zie
de vertalers bijvoorbeeld niet vaak op het forum en ook niet altijd op
IRC. Die zitten vooral op hun eigen maillijst. Maar allemaal
uitzonderingen toevoegen voor dat soort zaken is ondoenlijk.

Dan moeten we duidelijk definiëren wat 'de zaak' precies inhoudt.

Is zichtbaarheid een nuttige vereiste? Ik denk dat veel zichtbare
actieve leden goed is voor de gemeenschap, maar niet ieder
gemeenschaplid dat veel bijdraagt is ook erg zichtbaar.

Groeten,
--
Sense Egbert Hofstede
http://www.sensehofstede.nl/