[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Criteria beoordeling stemrecht

Rachid rachidbm op gmail.com
Di Okt 4 21:58:41 CEST 2011

Dan is het nu dus opgelost?

Mocht het niet genoeg zijn zou je ook het volgende kunnen doen:
Iedereen kan vragen om stemrecht, maar daarbij moet je een korte motivatie
schrijven. Een actief lid kan (als formaliteit) in een paar zinnen vertellen
wat degene heeft gedaan. Als deze persoon bekend is bij de raad kan er
makkelijk een beslissing genomen worden. Mocht de persoon wat onbekender
zijn, kun je vragen of andere stemgerechtigden deze persoon steunen.
(middels een berichtje of testimonial). Iemand zou toch toch op zijn minst
bij een andere stemgerechtigde bekend moeten zijn.

In de praktijk zou dit hopelijk vaak niet nodig zijn.