[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Evaluatie verkiezingen

Thomas de Graaff thomas op thomasdegraaff.nl
Di Okt 18 11:59:41 CEST 2011

On di, 2011-10-18 at 11:51 +0200, Rachid wrote:
> [...]
>

> Dat mensen niet op de hoogte waren kwam door de geluiden die ik heb
> gehoord (oa op forum). Thomas zegt dat de mensen wel op de hoogte
> waren... Verder is er (volgens mij via Launchpad) naar alle
> stemgerechtigden een mail gegaan dat er gestemd kon worden. Dat is
> mijns inziens wel voldoende.
> Ik baseerde de feedback op wat ik heb vernomen, niet uit eigen
> ervaring, want ik was op tijd op de hoogte en heb gewoon gestemd. Ik
> zie een verschil tussen hoe het nou echt zit (kun je lekker over
> discussiëren) en hoe het wordt ervaren (niet discutabel).

Idd. Dat is ook de indruk die ik kreeg tijdens die discussie op het
forum. De mensen die klaagden dat het niet goed aangekondigd was waren
in zoverre ik het kan overzien allemaal op de hoogte van de verkiezing.

Dus op de één of andere manier is er het gevoel dat het niet goed
aangekondigd is, terwijl wel iedereen op de hoogte is. Gevoelens zijn
natuurlijk wel belangrijk, die bepalen grotendeels wat mensen doen.

Misschien moeten we een volgende keer iets verzinnen zodat mensen naast
de feiten ook het gevoel hebben dat er echt aandacht aan de verkiezing
is besteed. Een mooie banner boven aan het forum oid?