[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Evaluatie verkiezingen

Jan Stedehouder janstedehouder op gmail.com
Di Okt 18 12:04:08 CEST 2011

Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, maar voor stukje reality
check kunnen we ook kijken naar verkiezingen die IRL worden georganiseerd.
Daar krijgen alle stemgerechtigden een stembiljet (mail via Launchpad) en
worden we er via de media aan herinnerd dat de verkiezingen er aan komen
(berichtgeving op IRC, Planet, Forum, mailing list). Vervolgens breek je
links en rechts je nek over posters en folderaars, dus dat roept wel een
beeld op dat er heel wat kabaal wordt gemaakt over de komende verkiezingen.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar wellicht kan een volgende keer een
verkiezingsbanner met afteller op de forumpagina worden gezet. Die moet dan
ook weer zichtbaar zijn als mensen via eigenaardige manieren op het forum
willen komen.

Overigens is deze discussie in eerste instantie aangezwengeld uit
ontevredenheid met de uitslag, niet in eerste instantie over de wijze waarop
de verkiezingen waren georganiseerd. Dat maakt, voor mij in ieder geval,
heel wat uit.

Ciao

Jan