[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Discussie: hoe de gemeenschap te beschermen tegen leden wiens gedrag de gemeenschap beschadigd?

Gijs Jansen g.w.m.jansen op upcmail.nl
Vr Sep 2 15:08:42 CEST 2011

Ik ben net terug van vakantie en zie weer een oude discussie oplaaien.
Met Arie en Maik (voorheen toch DarkEra?). Ik denk dat we ons eerst af
moeten vragen wat deze ex-teamleden willen en waarom.
Je kan natuurlijk een email adres maken bereikbaar voor iedereen en
desnoods een van de raadsleden deze emails laten beantwoorden c.q.
verwijzen naar het juiste team of indien belangrijk bespreken in de
gemeenschapsraad. Ik denk alleen dat dit op termijn weer een extra
belasting wordt.

Wat de forumregels betreft, als deze direct en zonder aanzien des
persoon worden toegepast, dan voldoen deze prima.
Bij twijfel een tijdelijke ban, komt het team c.q. teamleiders er niet
uit, kan het voorgelegd worden aan de gemeenschapsraad welke dan een
bindend advies kan geven. Maar hoe dan ook, snel handelen is een
vereiste en een duidelijk berichtje met de reden aan die gene die zich
niet aan de regels houdt.
En duidelijk op de site aangeven wat de regels zijn,het staat er nu wel
erg klein voor nieuwe leden bij aanmelding, in het formulier aangeven
dat men zich conformeert aan de regels.

Met vriendelijke groet,

Gijs