[ubuntu-nl gemeenschapsraad] Discussie: hoe de gemeenschap te beschermen tegen leden wiens gedrag de gemeenschap beschadigd?

Arie de Jonge arie.de.jonge op gmail.com
Za Sep 3 15:55:01 CEST 2011

On 09/03/2011 02:52 PM, Thomas de Graaff wrote:
> Het is niet mijn bedoeling om nieuwe richtlijnen te schrijven, maar om
> een praktische visie te hebben die bruikbaar is om problemen met leden
> die de gemeenschap beschadigen te herkennen, en handvaten om het aan
> te pakken. Het hoeft van mij niet tot nieuwe richtlijnen oid. te
> leiden. Ik denk dat de bestaande regels en gedragscodes voldoen. Het
> beschreven trol-probleem is slechts één van de beschreven problemen
> tot nu toe, maar speelt al jaren, en heeft de nodige verliezen aan
> vrijwilligers binnen de gemeenschap opgeleverd.

Heb jij er eigenlijk ooit wel eens over nagedacht waarom ik gestopt ben
met het team en de parties? Dat was lang voor mijn ban nl.

> Vandaar dat het naar mijn mening belangrijk is om op te pakken. De
> gegeven voorbeelden zijn specifiek om inzichtelijk te maken hoe het
> werkt.

Over voorbeelden gesproken, waarom wordt een troll als femke of pjotter
constant de hand boven het hoofd gehouden?
Ook toen ik nog in het team zat kwamen er regelmatig gegronde klachten
over pjotter binnen. Enige wat de rest van het team dan zei was :
Hij heeft in het verleden zoveel gedaan voor ubuntu-nl

Nou om jullie voor eens en voor altijd uit die droom te helpen, hij
heeft echt niet zoveel gedaan. Hij heeft een poosje in het docu team
gezeten en is daar uitgestapt / uitgezet omdat er met hem niet was samen
te werken, lees maar na in de oude team berichten.
--
Arie, ex sponsor, ex teamlid, ex mede organisator van parties