[ubuntu-nl gemeenschapsraad] stichting

leoquant leoquant op ubuntu.com
Di Okt 25 12:20:13 CEST 2011

Op 25-10-11 11:49, Thomas de Graaff schreef:
> [...]
> ook dat zie ik niet als een probleem, leden snappen prima dat het
> bestuur van een stichting niet zo 'open' is als een promotieteam.
>
> Wel lijkt het me erg onhandig als het bestuur van de stichting van
> de gemeenschapsraad geen gebruik zou mogen maken van de middelen
> die Ubuntu-NL tot haar beschikking heeft. Dan kan de stichting haar
> agenda's, notulen, etc. niet publiceren onder Ubuntu-NL op
> launchpad en de wiki, en wordt het voor leden van Ubuntu-NL veel
> lastiger bij te houden wat de stichting zoal doet.
>
> Waarom zou het bestuur van de stichting buiten Ubuntu-NL moeten

Formeel juridische problemen. In een eerder schrijven op het forum
wordt gemeld dat de stichting niet verantwoordelijk is voor eventuele
stappen/misstappen van de verschillende Ubuntu-nl teams.
Daarmee stelt het zich imo buiten het ubuntu-nl teamgebeuren. Dus er
zijn signalen dat de status van de stichting omschrijf als boven de
teams, los van de teams. Terwijl er een overduidelijke link is naar
promotie en dat team. Ze ondermeer opgericht om promotieactiviteiten
te ondersteunen en/of problemen juridisch af te dekken. Sinds wanneer
ondersteunt het serverteam met financiele middelen ubuntu-nl.
Faciliteert is financieel bedoeld in mijn verhaal.

> On di, 2011-10-25 at 10:34 +0200, leoquant wrote: hoi,
>
> ik denk dat het voor leden verwarrend is wat de status van de
> stichting is binnen ubuntu-nl. Feitelijk is het geen team binnen
> ubuntu-nl. Het staat er buiten, en faciliteert enkel. toch is het
> als team toegvoegd onde de paraplu van ubuntu-nl. dat lijkt mij
> verwarrend. graag jullie reactie.
>
> m vr gr leoquant

gemeenschapsraad mailing lijst
gemeenschapsraad op lists.ubuntu-nl.org